احلى شباب جدعان
الحب والحياة  613623
عزيزي الزائر / عزيزتي الزائرة يرجي التكرم بتسجبل الدخول اذا كنت عضو معنا
او التسجيل ان لم تكن عضو وترغب في الانضمام الي اسرة المنتدي
سنتشرف بتسجيلك
شكرا الحب والحياة  829894
ادارة المنتدي الحب والحياة  103798
احلى شباب جدعان
الحب والحياة  613623
عزيزي الزائر / عزيزتي الزائرة يرجي التكرم بتسجبل الدخول اذا كنت عضو معنا
او التسجيل ان لم تكن عضو وترغب في الانضمام الي اسرة المنتدي
سنتشرف بتسجيلك
شكرا الحب والحياة  829894
ادارة المنتدي الحب والحياة  103798
احلى شباب جدعان
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول
   السلام عليكم ورحمة الله وبركاته نرحب بكم في منتدى احلى شباب .. نتمنى أن نكون عند حسن ظن الاعضاء بنا - ونستطيع تحقيق هدفنا بالإفادة والتغيير للأفضل للجميع ،  من أجل شباب عربى أفضل ... ونتمنى من الاخوة الاعضاء المساهمة فى نهوض المنتدى لان المنتدى انشأ لخدمتكم فساهموا معنا للنهوض بة ... واتمنى التوفيق والنجاح للجميع ...

الحب والحياة

5 مشترك
انتقل الى الصفحة : 1, 2  الصفحة التالية
كاتب الموضوعرسالة
M__G
عضو جديد
عضو جديد
M__G

الحب والحياة  Empty
مُساهمةموضوع: الحب والحياة    الحب والحياة  Emptyالخميس أغسطس 05, 2010 7:47 pm

الحب والحياة  W6w_w6w_20050426094204d842874d
الحب والحياة  33427_132566386783395_100000901031767_160837_3277127_n

ما هو الحب ؟؟؟

ما هو الحب الحقيقى ؟؟؟

ازاى نفرق بين الحب والاعجاب ؟؟؟

يا تري حبيت قبل كده واتصدمت في الشخص اللي حبيته ؟؟؟

يا تري اللي بحبه يستحق حبي له ؟؟؟

ليه اكتر قصص الحب مابتستمرش ؟؟؟

ليه ؟؟
ليه ؟؟
ليه ؟؟

الحب والحياة  Icon_neutral الحب والحياة  Icon_neutral الحب والحياة  Icon_neutral الحب والحياة  Icon_neutral الحب والحياة  Icon_neutral الحب والحياة  Icon_neutral الحب والحياة  Icon_neutral

كل دى اسئلة واكتر بدور فى دماغ كل واحد مننا
وفى ناس بتعرف اجابتها وفى ناس فاكرة انها عارفة اجابتها
وفى ناس تحب تعرف اكتر

انا حبيت اكتب الموضوع دا عشان نشارك بعض قصص الحب اللى مرينا بيها بيها
ونقدر نستفيد من تجارب بعض
عشان ما ننجرحش كتير
خصوصا ان كل واحد بيدور علي حد يحبة بجد
ونفسنا نعيش قصه حب ولا في الافلام

الحب والحياة  142010

يا رب كل واحد فينا يفتح قلبه بجد ويقول علي اللي في قلبه عشان نقدر

نعيش وما ننخدعش

نحب وما نكرهش

نقرب وما نبعدش
نكمل وما نقاطعش

الحب والحياة  W6w20050423101815362906da

اقول متواضعا اني مريت ببعض هذه القصص مثلكم ولكني تعلمت الكثير والكثير
فوجدت نفسي انصح اصدقائي وافيدهم
فقررت اني احاول ان افيد اولا واستفيد ثانيا من تجارب الاخرين
فاتمني ان تساعدوني علي هذه المحاوله البسيطه في هذا المنتدي الدافئ

اخوكم
محمد جلال

التنين
المدير العام
التنين

الحب والحياة  Empty
مُساهمةموضوع: رد: الحب والحياة    الحب والحياة  Emptyالخميس أغسطس 05, 2010 9:37 pm

وعليكم السلام ورحمة الله وبركاتة
اولا : يسعدنا توجدك معنا
ثانيا : انت فتحت موضوع مهم جدا لينا كلنا
و ان شاء الله هتلاقى تفاعل منى
لانى عندى اسئلة كتيرة جدا
بخصوص موضوع الحب دا

وتسلم على الموضوع الجامد دا
عصفور الجنة
شخصية هامة
عصفور الجنة

الحب والحياة  Empty
مُساهمةموضوع: رد: الحب والحياة    الحب والحياة  Emptyالجمعة أغسطس 06, 2010 6:50 pm

جميل جدا فكرة الموضوع دا ودا موضوع بصراحة كل الشباب محتاجة تعرف اكتر عنة لا كتير من الشباب مش فاهم يعنى اية حب ويعنى اية اعجاب وكدا يعنى وفعلا كل واحد فينا محتاج انة يعيش اجمل قصة حب ويتمنى كدا فعلا ويارب كلة يحقق الى يتمناه
وموضوعك جميل وان شاء الله تلاقى تفاعل كتير
التنين
المدير العام
التنين

الحب والحياة  Empty
مُساهمةموضوع: رد: الحب والحياة    الحب والحياة  Emptyالسبت أغسطس 07, 2010 1:04 pm

طب بما انك فتحت موضوع مهم زاى دا

فانا عايز اعرف يعنى اية حب من وجهة نظرك .؟؟

وازاى اعرف انى بحب شخص معين وهوة بيحبنى ؟؟؟؟؟

الحب والحياة  Lol
عصفور الجنة
شخصية هامة
عصفور الجنة

الحب والحياة  Empty
مُساهمةموضوع: رد: الحب والحياة    الحب والحياة  Emptyالسبت أغسطس 07, 2010 7:00 pm

بص يا تنين الحب شعور داخلى بارتياح تجاة شخص معين ترتاح معاة فى كل حاجة ويكون بيكملك وفى نفس الوقت تكونوا فهمين بعض والحب بيخلينا اشخاص تانين خالص بيغيرك 100 درجة وبتبقى عايز تعمل اى حاجة علشان تسعد الى بتحبة ولازم يكون فية تفاهم بيهم

اما بقى ازاى تعرف انك بتحب الشخص دا هتعرف من الاحساس يا تنين لان الى بيحب بيحس بالى بيحبة هتحس ان فية حاجة شداك للشخص دا وصدقنى دا احساس جميل جدا ويارب كلة يعيشة

طب انا عايزة اعرف هل كل الاعجاب ممكن يقلب لحب ولا نوع ونوع؟
M__G
عضو جديد
عضو جديد
M__G

الحب والحياة  Empty
مُساهمةموضوع: رد: الحب والحياة    الحب والحياة  Emptyالثلاثاء أغسطس 17, 2010 12:55 am

اولا :- انا اسف جدا علي التاخير في الرد وده لظروف خارجه عن ارادتي

ثانيا :- اشكركو جدا علي تفاعلكو معايا وانشاء الله بيكو وبكل الاعضاء هانخلي احلي منتدي لاحلي شباب

ثالثا :- وده بخصوص اسالتكو

يعني ايه حب من وجهه نظري ؟
طبعا الحب ليه معاني كتير قوي بس من وجهه نظري انا
الحب مشاعر قويه وجميله اتجاه شخص معين بدون اي سبب وتلاقي نفسك مشدود للشخص ده بطريقه انت نفسك بتستغربها

ازاي تعرف انك بتحب شخص معين وهو بيحبك ؟
طبعا سؤالك ده عباره عن سؤالين مختلفين تماما فانا هاجاوبك علي واحد واحد
تعرف انك بتحب لما تحس انك دايما بتفكر فيه ودايما عايز تتكلم معاه
وتحس انك عايز تسعده باي طريقه وطبعا زي ما عصفوره الجنه قالت انك تحس انو بيكملك
والاهم من ده كلو انك بتحس انك ديما بتتمنالو السعاده في كل حاجه حتي لو مش معاك
وطبعا في حاجات اكتر من كده بكتير مش هاقدر اقولهالك كلها بس اكيد هانتعرضلها في قصصنا اللي بنحكيها هنا

اما بالنسبه لازاي تعرف انه بيحبك ف ده صعب يكون له قواعد عشان في حالات كتير جداااا يكون هو فاكر انه بيحبك ويقولك انه بيحبك وكمان تصرفاته تدل علي كده بس يكون هو نفسه مش فاهم يعني ايه حب ويكون معجب بصفه فيك او شخصيتك ككل وطبعا ده مش الحب

واتمنا ان كل واحد يقول قصه عن نفسه او تجربه مر بيها شخصيا عشان نقدر نفيده اذا كان حيران او نستفيد منه اذا كان ربنا موفقه في تجربته وسعيد
M__G
عضو جديد
عضو جديد
M__G

الحب والحياة  Empty
مُساهمةموضوع: رد: الحب والحياة    الحب والحياة  Emptyالثلاثاء أغسطس 17, 2010 1:11 am

اما بالنسه لسؤالك يا عصفوره

فالاعجاب حاجه والحب حاجه تانيه وانا من رايي الشخصي ان الاعجاب بيتولد عنه احترام للشخص ده في غالب الاحيان وزي ماقولت للتنين ان ناس كتير جداااا بيفتكرو ان اعجابهم الشديد بالشخص ده هو حب وده هو الغلط اللي بيحصل وبينتج عنه مشاكل بعد كده لو الموضوع استمر بس في بعض الاحيان وده نادر لما بيحصل ان الاعجاب بيقلب بحب وده بيحصل لما يحصل تواصل في المشاعر بينك وبين اللي انتي معجبه بيه وتحسي بيه انتي الاول في الحاله دي بيتقلب الاعجاب لحب كبير جدا عشان مابيبقاش مشاعر بس لا ده بيبقي مشاعر واحترام وتواصل في الافكار ويعبر قصه حب ولا اجمل عشان كده حب زي ده مستحيل يتنسي

واتمنا انك يا عصفوره تحكي قصه انتي مريتي بيها او بتمري بيها حاليا عشان يبقي كلامنا مش مجرد كلام عام واقدر افيدك اكتر
التنين
المدير العام
التنين

الحب والحياة  Empty
مُساهمةموضوع: رد: الحب والحياة    الحب والحياة  Emptyالثلاثاء أغسطس 17, 2010 1:12 am

تسلم اخى m_g على ردك

وبصراحة كلامك منطفى جدا ومقنع
وفعلا كلامك دا اكدلى حاجات كتيرة كانت جواية
وبعد جوابك على الاسئلة
اقتنعت اكتر

شكرا ليك
وبجد موضوع مميز جدا
ويا رب باقيت الاعضاء تشارك
الحب والحياة  257842
القلب الكبير
مشرف قسم
القلب الكبير

الحب والحياة  Empty
مُساهمةموضوع: رد: الحب والحياة    الحب والحياة  Emptyالثلاثاء أغسطس 17, 2010 6:26 pm

اسئلة محيرة جدا علية واتمنى منكم الاجابة عليها

السؤال الأول

أذا أضطررت يوم الى الأبتعاد عن شخص لا تريد الأبتعاد عنه دون حتى أن تببر له السبب من ذلك فماذاتتوقع أن تكون ردت فعله هل سوف يبتعد؟ ام ماذا سوف يكون موقفه ؟

السؤال الثانى

هل الحب بداية أبتسامة أم مقدمة دمعة ؟

السؤال الثالث

هل صحيح أن أحلى ما فى الحب عذابه ؟

السؤال الرابع

هل الحب شك و ثقة أم راحة وتعب ؟

السؤال الخامس

الى أى مدى يمكن كتمان الحب فى القلب ؟

السؤال السادس

هل يوجد فى هذا الزمن من يخاف الحب ؟

السؤال السابع

ماذا يعنى الحب بالنسبة لك ؟

السؤال الثامن

أيهما يحب أولا العين و لا الأذن ؟

السؤال التاسع

هل الحب أنتصار للقلب أم هزيمة العقل ؟

السؤال العاشر

متى يمكن أن تكذب مشاعر من يحبك ؟

اتمنى أن تفيدونى بأرائكم لكى يستفيد الجميع
M__G
عضو جديد
عضو جديد
M__G

الحب والحياة  Empty
مُساهمةموضوع: رد: الحب والحياة    الحب والحياة  Emptyالأربعاء أغسطس 25, 2010 10:48 pm

هههههههههههههههههههههههههههههه

احنا مش في امتحان يا قلب يا كبير احنا هنا عشان نتناقش في مواضيعنا وقصصنا ونشاركها
بس بردو لازم ارد علي اسالتك باسلوبك زي مانت عايز

السؤال الاول : من الواضح ان في قصه ورا السؤال ده بس انت مش عايز تقولها علي العموم ردت فعله هاتكون مختلفه من شخص لشخص عشان انت ماوضحتلوش السبب عشان كده لو كان بيحبك بجد هايحاول معاك تاني من غير ما يعرف السبب بس في اشخاص تانيه ممكن تكون بتحبك بجد فعلا بس هايفتكر انك بعدت عشان زهقت منه او عشان ماكنتش بتحبه اصلا او بتلعب بيه ساعتها هايكون رد فعله وحش قوي مش ممكن تتوقعه. مش هايبعد بس لا ده ممكن تتحول نظرته ليك لاحتقار بس هايموت حبك جواه
الحب والحياة  Icon_eek الحب والحياة  Icon_eek

السؤال الثاني : سؤال فلسفي جدا بس من وجهه نظري ان الحب بحر غويط لو خايف منه هايغرقك ولو مشيت مع موجه هايرفعك . لو قدرت توفق تفكيرك مع قلبك ومشاعرك هايبقي حب العمر وابتسامه مالهاش اخر انما لو مشيت ورا مشاعرك بس هاتغرق اكيد
الحب والحياة  Herz الحب والحياة  Herz

السؤال الثالث : عذاب الحب هو شوقك لحبيبك وده بيبقي عذاب جميل جدا فوق ماتتصور لو شوقك لحبيبك اتغلب عليك بيبقي عذاب اكبر وساعتها مش هاتقدر تتحكم فيه
الحب والحياة  807932

السؤال الرابع : سؤال مبهم الي حد ما بس علي قد فهمي للسؤال الحب هو ثقه عظيمه وليس شك والراحه تكون في تقدير هذه الثقه من الطرف الاخر
الحب والحياة  Icon_question الحب والحياة  Icon_exclaim

السؤال الخامس : لا يجب ولا يمكن كتمان الحب في القلب لان الحب يظهر بدون شعور المحب في كل فعل او ابتسامه او نظره ولكن يمكن كتمان الحب في العقل حين بحاول المحب بان يظهر عكس مشاعره باتجاه الحبيب
الحب والحياة  Icon_redface الحب والحياة  822355

السؤال السادس : قطعا نعم وهؤلاء الذين يخافون عذاب الحب ويظنون ان هذا النوع من العذاب هو ضعف ولكن من يخاف الحب هو شخص عاده ما يقع في حب الشخص الخطأ لذلك هو يكن اشتياق كبير جدا لهذا الشخص ولا يجد اي اهتمام لذلك يكون عذايه اكبر ويؤدي للضعف
الحب والحياة  Icon_pale الحب والحياة  29562

السؤال السابع : لقد جاوبت علي هذا السؤال من قبل ولكن سافعل ثانيه كما تريد الحب بالنسه لي هو مشاعر قويه وجميله اتجاه شخص معين بدون اي سبب وليس من الشرط ان يبادله الطرف الاخر لهذا الشعور لكي يكون موجودا
الحب والحياة  209384 الحب والحياة  969583

السؤال الثامن : العين لما تري من تفاصيل شخصيه في افعال الحبيب
الحب والحياة  877175 الحب والحياة  397164

السؤال التاسع : الحب ليس معركه كي يكون انتصارا وهزيمه انما يكون توافق بين هذا وذاك لكي يكون انجح
الحب والحياة  13959

السؤال العاشر : حين تري ان هذه المشاعر تتغير بتغير المواقف والافعال اي تكون مشاعر من العقل وليست من القلب وهذا يكون واضحا لكن ليس في كل الاحوال

اتمنا ان اكون افدتكم في اسالتكم واتمنا ايضا ان يكون موجودا بعض الثقه المتبادله بيننا وان نخرج ما بصدرنا لكي نريح انفسنا وان نتاكد من مشاعرنا
عصفور الجنة
شخصية هامة
عصفور الجنة

الحب والحياة  Empty
مُساهمةموضوع: رد: الحب والحياة    الحب والحياة  Emptyالجمعة أغسطس 27, 2010 10:30 pm

اوك انا موافقة احكى قصة مريت بيها

من سنة ونص كنت بحب واحد بس للاسف طلع ميستهلش وانانى بس الحمد لله افترة دى ربنا رزقنى بخطيبى انسان محترم وبصراحة عايشة معاه اجمل قصة حب فى حياتى خلتنى اتاكدان اول مرة دى مكنش حب واحلى ما فى الحب عذابة والغيرة كمان
هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

انا عجبنى فكرة الموضوع دا اوى جميلة جدااااااااااااااا
التنين
المدير العام
التنين

الحب والحياة  Empty
مُساهمةموضوع: رد: الحب والحياة    الحب والحياة  Emptyالسبت أغسطس 28, 2010 12:16 am

الانانية وحشة جدا جدا
وشعور وحش
اوى يا عصفور

اما انا هاحكى على قصة مختصرة جدا مريت بيها
---------------
انا بردة مريت بقصة مع انسانة

بس انا عايز اعرف حاجة يا ام جى

انا كنت مع علاقة مع ببنت والبينت دى حصل مشكلة بينى وبيها
اى كانت المشكلة دى
بس المهم انى حاولت اصالحها اكتر من مرة
وهى مش راضية تحكى معايا اصلا
وقعدت 65 يوم من غير كلام معها
وما حاولتيشى تتصل بية
وبعد ال65 يوم راجعة بتقولى ازيك واخبارك اية
انا استغربت بصراحة
بعد دا كلة انها بتتكلم معاية وتطمن علية
بصراحة انااستغربت من التصرف دا
لانى حسيت انى الموضوع مش فى دماغها
ولا مقدرة الموضوع
دا باختصار شديد جدا

----------------------------------------

ممكن تقولى اعمل اية فى موقف زاى د ى؟؟؟؟؟؟؟
منتظر اجابتك

M__G
عضو جديد
عضو جديد
M__G

الحب والحياة  Empty
مُساهمةموضوع: رد: الحب والحياة    الحب والحياة  Emptyالثلاثاء أغسطس 31, 2010 10:43 pm

هو ده التفاعل المطلوب
اشكركو جدا علي الردود والتفاعل وان شا الله موضوع 10 علي 10

اما بالنسبه للعصفور ربنا يوفقك يا جميل وان شاء الله ربنا هايعوضك في خطيبك خير وطبعا ينسيكي اللي راح وتغيري عليه كمان وكمان بس اوعي تخلي الغيره تتعدي حدودها عشان ماتبقاش عذاب بجد

وانت يا تنين خليك تنين بجد واعرف ان اللي باعك مره هايبيعك الف مره وبدام هي ماوجهتكش يبقي هي عارفه انها غلطانه واكيد كفايه عليها الاحساس ده وان هي خسرتك واهم حاجه تكون انت حاسس انك عملت اللي عليك وماتكونش ندمان علي حاجه انت عملتها اما بالنسبالها فاتاكد انها فعلا الموضوع مش ف دماغها وحتي لو في دماغها يبقي مش الحب اللي انت عايزه
عصفور الجنة
شخصية هامة
عصفور الجنة

الحب والحياة  Empty
مُساهمةموضوع: رد: الحب والحياة    الحب والحياة  Emptyالأربعاء سبتمبر 01, 2010 8:12 pm

انا الحمد لله نسيت الموضوع الاول دا خالص وكل تركيزى فى خطيبى وربنا يوفقنى واكون اد المسئولية وانت يا تنين البنت دى لو كانت حبتك بجد مكنتش عملت معاك كدا

طب انا عندى سؤال انا لو حصل موقف وزعلن مثلا بصراحة انا من النوع الى بتصعب علية نفسة وممكن اعيط هل دا ممكن يكون صعف منى ولا حب لية؟
M__G
عضو جديد
عضو جديد
M__G

الحب والحياة  Empty
مُساهمةموضوع: رد: الحب والحياة    الحب والحياة  Emptyالجمعة سبتمبر 03, 2010 12:36 am

يا عصفور عمر ماكان العياط ف الحب ضعف بالعكس ده يبقي دليل انك فعلا بتحبيه وطبعا الخلافات دي حاجه طبيعيه بين اي حبيبين اذا كانت كبيره او صغيره وده دليل بردو انكو انتو الاتنين مهتمين ببعض وخايفين علي بعض واوعي تقلقي ابدا من حاجه زي كده واشكرك علي تفاعلك المستمر معانا وطبعا ربنا يوفقك مع خطيبك ويكملك علي خير
عصفور الجنة
شخصية هامة
عصفور الجنة

الحب والحياة  Empty
مُساهمةموضوع: رد: الحب والحياة    الحب والحياة  Emptyالجمعة سبتمبر 03, 2010 12:45 am

انا متشكرة على الرد وبصراحة الموضوع جميل جدااااااااااااااااااا

M__G
عضو جديد
عضو جديد
M__G

الحب والحياة  Empty
مُساهمةموضوع: رد: الحب والحياة    الحب والحياة  Emptyالجمعة سبتمبر 03, 2010 12:52 am

ارجو ان الموضوع بكون نال اعجاب الجميع وطبعا عايزين ناس تفضفض اكتر وتتكلم بصراحه اكتر ونحكي عن نفسنا
عصفور الجنة
شخصية هامة
عصفور الجنة

الحب والحياة  Empty
مُساهمةموضوع: رد: الحب والحياة    الحب والحياة  Emptyالجمعة سبتمبر 03, 2010 10:14 pm

فية ناس كتير اوى سواء كان ولاد او بنات لما بيحسوا بارتياح لشخص معين يفتكرو انهم بيحبوا انا شايفة ان الارتياح بس لوحدة مش كفاية علشان يكون دليل انك بتحب لا فية حاجت تانية كتير زى التفاهم واهم حاجة انهم يكونو بيكملو بعض وبعد كدا لما كل واحد يروح لحالة كل واحد يقول لنفسة دا كان بيلعب بيا وبيتسلى طب ياترى العيب فى مين الولد ولا البنت انا شايفة ان لو فية لوم على البنت برضو الولد علية لوم

طيب دلوقتى انا عايزة اعرف لية الى بيحب بيخاف يقول او عايز دا يكون فى الخفا طالما بتحب بجد لية مش عايزة فى النور؟
التنين
المدير العام
التنين

الحب والحياة  Empty
مُساهمةموضوع: رد: الحب والحياة    الحب والحياة  Emptyالإثنين سبتمبر 06, 2010 1:33 pm

وبردة انا عندى سؤال
الحب قبل الزواج ام بعدة ؟؟؟؟؟؟؟
الحب والحياة  988227 الحب والحياة  988227 الحب والحياة  988227
واية رائيك فى الزواج التقليدى ( زواج الصالونات )...؟؟؟؟؟؟؟
الحب والحياة  688777 الحب والحياة  688777 الحب والحياة  688777

لية الحب الحب والحياة  988227 = الحزن الحب والحياة  Icon_sad

الحب والحياة  969540
واية ممكن يقتل الحب ؟؟؟
الحب والحياة  566842 الحب والحياة  566842 الحب والحياة  566842
M__G
عضو جديد
عضو جديد
M__G

الحب والحياة  Empty
مُساهمةموضوع: رد: الحب والحياة    الحب والحياة  Emptyالإثنين سبتمبر 06, 2010 6:30 pm

الولد زي البنت في احساسهم بالحب مع ان في بعض الاختلافات بس في الموضوع اللي بتتكلمي فيه يا عصفور الاتنين زي بعض في التقدير الغلط لمشاعرهم او بمعني تاني الانخداع في مشاعرهم فالارتياح حاجه والحب حاجه والاعجاب حاجه كل واحده مختلفه عن التانيه في التقدير وفي التصرف انما اللي بيحصل ان اكتر الناس بيعتبرو الارتياح و الاعجاب هو ده الحب وده الغلط اللي بسببه كل واحد بيفتكر ان التاني غلطان فيه او مش مقدر مشاعره او زي مابتقولي بيتسلي بيه والعيب ساعتها بيبقي في الاتنين .

اما بالنسبه لسؤالك ليا تعليق عليه ان اللي بيحب بجد عمره مايكون عايز الحب ده يبقي في الخفا ده بالعكس بيقي عايز الناس كلها تعرف انه بيحب الشخص ده وفعلا مش بيهمه حد خالص مهما كان ايه اللي هايحصل وده بيبقي من علامات الحب الحقيقي اما اللي بيخاف ومش عايز الناس تعرف او حتي بعض الناس ده بيبقي حبه مش صافي وده يبقي اكيد مايقدرش يضحي عشان حبيبه
M__G
عضو جديد
عضو جديد
M__G

الحب والحياة  Empty
مُساهمةموضوع: رد: الحب والحياة    الحب والحياة  Emptyالإثنين سبتمبر 06, 2010 8:22 pm

وردا عليك يا تنين الحب اللي هو مشاعر بس بيبقي قبل الجواز انما الحب بعد الجواز حاجه تانيه عشان بيبقي حب عشره وخوف علي الطرف الاخر وحاجات اكتر من كده بكتير مش مشاعر بس عشان كده تلاقي كلمه بحبك بعد الجواز قليله جدا حتي لو متجوزين عن حب
الحب والحياة  896265
وسؤالك عن جواز الصالونات من رايي هو بيبقي اطول عمرا في الوقت الحالي عشان اكتر الناس اللي بتقول كلمه بحبك دلوقتي مابتبقاش فاهمه معناها بمعني ان الواحد او الواحده بتقول بحبك لشخص معين وهي او هو معجب بصفه واحده بس فيها او اكتر من صفه انما حب الشخص بمميزاته وعيوبه مابيبقاش موجود عشان كده تلاقي الشخص ده بعد الجواز بيكتشف عيوب الشخص اللي فاكر انه بيحبه وهو مش متعود غير علي المميزات بس اللي بيشوفها عشان كده بعد الجواز بيبقي في مشاكل كتير وكلمه انت مابقتش بتحبني زي زمان بتتسمع كتير قوي في حالات الجواز دي انما جواز الصالونات بيتحسب اكتر بالعقل مش بالمشاعر وخصوصا ازا فتره الخطوبه طولت ساعتها كل واحد بيعرف مميزات وعيوب الطرف التاني فبعد الجواز بيحصل ان كل واحد خلاص عرف تفكير التاني كويس وبيحاول يريحه عشان كده بيتحول الجواز ده لتفاهم اكتر من هو مشاعر وبعد كده بتتوجد المشاعر وساعتها بتبقي مشاعر حقيقيه جدا مافيهاش لا كدب ولا خداع عشان كل واحد عارف التاني علي حقيقته وبيحاول يريحه عشان كده اطول الجواز عمرا هو جواز الصالونات واسف اني طولت عليك في الرد علي السؤال ده بسبجد اشكرك جدا علي سؤالك ده عشان ده بجد موضوع مهم جدا والكلام فيه يطول

الحب والحياة  407364

الحب عمره ماكان يساوي حزن عشان لو الحب ده حقيقي والطرف اللي انت بتحبه استجاب معاك او بمعني اصح حبك او قدر حبك ده بيبقي الحب هو المعني الحقيقي للسعاده اما لو هو ماقدروش او ماحبكش انت بردو لو بتحبو بجد بتخليك تساعدو لحد مايوصل لساعدته الحقيقيه حتي لو مع غيرك وساعتها هاتبقي بردو سعيد ان حبيبك سعيد

الحب والحياة  400599

اما عن ايه يقتل الحب انا من رايي ان الحب عمره ما يموت ده لو حب حقيقي وصافي انما ممكن تقول ان في بعض الاحيان ان القلب نفسه بيموت في حاله واحده وهي الخيانه ساعتها انت مش هاتقدر تحب الشخص ده او غيره عشان ساعتها ممكن تكره الجنس الاخر بالكامل

التنين
المدير العام
التنين

الحب والحياة  Empty
مُساهمةموضوع: رد: الحب والحياة    الحب والحياة  Emptyالثلاثاء سبتمبر 07, 2010 11:12 pm

شكرا m_g على ردك واهتمامك بالموضوع

وكلام مقنع جدا
والواحد بيستفيد من كلامك دا جدا

بس انا عندى سؤال
اانت حبيت قبل كدة ؟
ولو حبيت

اية اكتر الصفات اللى عجبتك فى حبيبتك؟؟

عصفور الجنة
شخصية هامة
عصفور الجنة

الحب والحياة  Empty
مُساهمةموضوع: رد: الحب والحياة    الحب والحياة  Emptyالخميس سبتمبر 09, 2010 12:37 am

ههههههههههههههههههههههههههههههههه اية دا يا تنين ههههههههههههههههههههههههههههههههههههه سؤال حلو جاوب بقى يا m_g

لا مفر هههههههههههههههههههههههه
M__G
عضو جديد
عضو جديد
M__G

الحب والحياة  Empty
مُساهمةموضوع: رد: الحب والحياة    الحب والحياة  Emptyالخميس سبتمبر 09, 2010 1:36 am

هههههههههههههههههههههههههههههههههههه لا خالص علي فكره يا عصفور عادي جدا
اكيد انا حبيت قبل كده يا تنين زي اي حد فيكو ومريت بتجاربي وبالنسبه للمواصفات اللي عجبتني في حبيبتي انها كانت بتحبني ومتفاهمه معايا وكنا بنقدر بعض كويس جدا
وارجو اننا كلنا نستفيد من بعض في ارانا وتجاربنا
monaliza
عضو ذهبى
monaliza

الحب والحياة  Empty
مُساهمةموضوع: رد: الحب والحياة    الحب والحياة  Emptyالخميس سبتمبر 09, 2010 11:59 am

حلو الموضوع ده
تسلم ايد اللى فكر فيه

عدل سابقا من قبل monaliza في الثلاثاء سبتمبر 14, 2010 8:25 am عدل 1 مرات

الحب والحياة
صفحة 1 من اصل 2انتقل الى الصفحة : 1, 2  الصفحة التالية
 مواضيع مماثلة
-
» عندما نتحدث عن الحب لابد ان نعرف ما الفرق بين الحب والعشق؟
»  احلى كلام فى الحب,اجمل كلام في الحب
» انت الحب .........
» شيء عن الحب
» موضوع عن الحب